ניואנסים בתהליך חלוקת רכוש לזוגות ידועים בציבור

בישראל יש מספר הולך וגדל של זוגות הבוחרים לחיות יחד מבלי לעבור את תהליך הנישואין המסורתי או לקבל חלופות משפטיות כמו נישואים אזרחיים. זוגות אלו מסווגים לעתים קרובות כזוגות "ידועים בציבור", שכן מערכת היחסים ביניהם מוכרת על ידי החברה, אם כי ללא ההגנות והזכויות החוקיות הניתנות לזוגות נשואים. כתוצאה מכך, כאשר זוגות אלו נפרדים, עלולות להיווצר מחלוקות בנוגע לחלוקת הרכוש.

בהיעדר הסכם ממון, חלוקת הרכוש לזוגות ידועים בציבור יכולה להיות מורכבת. עם זאת, קיימות מסגרות ועקרונות משפטיים שיכולים להנחות את תהליך החלוקה. שתי גישות נפוצות הנהוגות בישראל הן הסדר "איזון משאבים" ועקרון ה"בעלות המשותפת".

הסדר איזון משאבים עבור ידועים בציבור חלוקת רכוש

הסדר איזון המשאבים כולל הערכת הנכסים המשותפים של בני הזוג, ההתחייבויות והתרומות הכספיות במהלך הקשר. לאחר מכן יקבע בית המשפט חלוקה הוגנת של משאבים אלו על סמך נסיבות בני הזוג ועקרונות ההגינות וההגינות. גישה זו שמה לה למטרה להבטיח שכל צד יקבל חלק הוגן מהרכוש המשותף.

עקרון הבעלות המשותפת מכיר בתרומות שניתנו על ידי שני השותפים במהלך מערכת היחסים, ללא קשר לתשומה הכספית. הוא מכיר בכך ששני בני הזוג תרמו לרווחה ולפיתוח של משק הבית, בין אם זה באמצעות עבודה ביתית, גידול ילדים או תרומות אחרות שאינן כספיות. עקרון זה שואף להבטיח חלוקת רכוש שוויונית המשקפת את המאמצים המשותפים של שני השותפים.

עקרונות משפטיים ותקדימים

חשוב לציין כי עבור זוגות ידועים בציבור חלוקת רכוש אינה מתנהלת בחקיקה ספציפית בישראל. במקום זאת, היא מסתמכת על עקרונות משפטיים ותקדימים של בתי המשפט. כל מקרה מוערך לגופו תוך התחשבות בגורמים כמו משך הקשר, מצבו הכלכלי של כל אחד מבני הזוג וכל הסכמות או הבנות שהושגו בין בני הזוג.

לסיכום, חלוקת הרכוש לזוגות ידועים בציבור בישראל יכולה להיות מורכבת ודורשת הערכה פרטנית. הסדר איזון המשאבים ועקרון הבעלות המשותפת הם שתי גישות נפוצות המשמשות להבטחת חלוקה הוגנת של הרכוש. עם זאת, מומלץ לזוגות במצבים אלו לפנות לייעוץ משפטי ולשקול הסדרים חלופיים כגון הסכמי ממון להגנה על זכויותיהם ולהבהרת ציפיות לגבי חלוקת הרכוש.

מאמרים נוספים מהבלוג שלנו

עורך דין צוואות
מאמרים
עו"ד אברהם הופרט

עלות הסכם ממון – כל מה שצריך לדעת

עלות הסכם ממון יכולה להשתנות באופן משמעותי בהתאם לגורמים שונים כגון סוג המימון, תנאי ההסכם, שיעורי הריבית, העמלות ושאר חיובים הקשורים בהלוואה. הבנת העלות של

קראו עוד »
מאמרים
עו"ד אברהם הופרט

דרכים לביטול צוואה הדדית

ביטול צוואה הדדית הוא הליך משפטי הכולל ביטול צוואה שנוצרה במשותף על ידי שני אנשים או יותר, בדרך כלל בני זוג או שותפים. צוואות הדדיות

קראו עוד »

זה לא הזמן להסס, אני זמין למענך

אשמור על האינטרסים שלך בנחישות ורגישות!