צו קיום צוואה 

תוכן עניינים

צו קיום צוואה

וודאי שמעתם את המושג צו קיום צוואה, אך מה משמעות הדבר?
צו קיום צוואה ניתן על ידי הרשם לענייני ירושה. צו זה מקנה תוקף משפטי מחייב לירושה לאחריו ניתן להתחיל בתהליך מימושה על דרך חלוקת העזבון. הגשת הבקשה לצו קיום צוואה מתפרסמת בעיתונות וברשויות על מנת לאפשר לאנשים להגיש התנגדויות לצוואה. במידה והצוואה מתייחסת רק לחלק מרכוש המנוח הרי שצו הירושה יתייחס רק לרכוש הנכלל בצוואה ושאר הרכוש יחולק לפי צו ירושה. 

עיכוב במימוש צו קיום צוואה שהוגשה לקיום הצו

את ההתנגדות יכול להגיש כל אדם תוך 14 ימים ממועד פרסום הגשת הבקשה לצו בעיתונות. התנגדות זו צריכה לכלול את הסיבות להתנגדות ואת כל המסמכים הרלוונטיים עליהם מבססת ההתנגדות את ועילותיה. סיבות רלוונטיות לאי קיום הצוואה יכולות להיות במקרה בו המנוח הותיר צוואה נוספת אשר נכתבה מאוחר יותר או אם הצוואה נכתבה בתנאים לא הוגנים תחת לחץ או איום כלשהו או מחמת חולי או  מצב נפשי שלא מאפר לו להבין  טיבה של צוואה. את תהליך מימוש הצוואה כמו גם תהליכים אחרים הנוגעים לתחום זה מומלץ לעשות בעזרת עורך דין אברהם הופרט אשר מזה שנים רבות מציע ללקוחותיו:

ניסוח צוואות

הגשת בקשות לצו ירושה או לצו קיום צוואה

הגשת התנגדות לצוואה

מימוש צוואה

דרישת מזונות מן העיזבון

ניהול עיזבונות 

עורך דין מוביל לדיני ירושה

 משרד עו"ד אברהם הופרט ממוקם במגדל ב.ס.ר בבני ברק ומייצג נאמנה את לקוחותיו מזה 30 שנים. עו"ד הופרט משמש כמגשר משנת 1989, נוטריון מוסמך ומורשה כחוק עם התמחות בדינים השונים השייכים לדיני משפחה וירושה כמו הסכמי ממון, הבטחת זכויות ידועים בציבור, אלימות במשפחה, זכויות גישור ועוד.
המשרד מתמחה במתן ייעוץ וליווי משפטי מהשורה הראשונה תוך השתתפות פעילה בתהליכי משא ומתן, הופעה בערכאות ערעור גבוהות וייצוג פני בתי משפט ובתי דין רבניים. עורכי הדין במשרד עושים השתלמויות תדירות על מנת להישאר מעודכנים בכל מה שחדש בעולם המשפט כך שלקוחות המשרד יקבלו את הייצוג המשפטי הטוב ביותר. צרו קשר לקבלת ייצוג מעורך דין מוביל לדיני משפחה וירושה.

שאלות נפוצות

צו קיום צוואה הוא צו שבעזרתו מקיימים את הרצון של מצווה (באמצעות צוואתו שנחתמה על ידו). הצו מאשר את תוקפו ואומדן של הצוואה, ומקנה תוקף משפטי למורשת הנכסים שבה. בעזרת הצו ניתן לפעול ולממש את רצון המנוח בכל תחום.

עורך דין לענייני משפחה וירושה מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בדיני משפחה, תכנון עיזבון וירושה. כדאי להתייעץ עם עו"ד משפחה כאשר אתם זקוקים לסיוע בתכנון עיזבון, עריכת צוואה, פתרון סכסוכי ירושה או ייצוג בהליכי גירושין והעניינים הנלווים להם (חלוקת רכוש, מזונות , משמורת וכו').

עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע רבות בגישור ופתרון סכסוכים הקשורים בירושה. הוא ינתח את ההיבטים המשפטיים, ינהל משא ומתן בשמכם, ובמידת הצורך ייצג אתכם בבית המשפט. המטרה שלו היא למצוא פתרון הוגן לסוגיות במחלוקת תוך מזעור עימותים ושמירה על קשרים משפחתיים.

גישור ושיטות יישוב סכסוכים חלופיות מספקות גישה לא אגרסיבית ליישוב סכסוכים בדיני משפחה. הם מעודדים תקשורת פתוחה, שיתוף פעולה ומציאת פתרונות מועילים הדדיים. ניתן ולעיתים מומלץ לבחון את האפשרויות הללו כדי לעזור להגיע לפתרון מחוץ לבית המשפט, לחסוך זמן, כסף ולהפחית עימותים.

זה לא הזמן להסס, אני זמין למענך

אשמור על האינטרסים שלך בנחישות ורגישות!