כל הפרטים החשובים על הסכם שותפות מוגבלת

הסכם שותפות מוגבלת

אתם רוצים לצאת לדרך עם עסק משלכם, אבל בוחרים לערב בו עוד כמה שותפים שיהיו אחראיים על כל מיני תתי תחומים בו? הסיטואציה הזו מלווה אנשים רבים, ואם גם אתם נמנים איתם – הסכם שותפות מוגבלות הוא הסכם שבהחלט כדאי מאוד שתכירו. הנה כמה פרטים חשובים על הסכם שותפות מוגבלת שבוודאי יוכלו לעשות לכם סדר, ולהוציא אתכם לדרך עם כמה שיותר ביטחון ושקט נפשי.

מהו הסכם שותפות מוגבלת?

הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם שהמטרה שלו היא לייצר חוזה ברור בין השותפים השונים, ולתחום את תחומי האחריות של כל אחד ואחד מהם. בהתאם לתחומי האחריות, מצומצמים או נרחבים ככל שיהיו, ניתן יהיה לקבוע גם את היקף ההשקעה הכספית שתתקיים על ידי כל אחד ואחד מהשותפים.

ההסכם בא במטרה להגדיר בצורה מפורטת על מה אחראי כל שותף שלוקח חלק בעסק, על מנת למנוע אי הבנות בהמשך.

האם הסכם שותפות מוגבלת מנוסח על ידי גורם מקצועי?

על מנת לייצר הסכם שותפות מוגבלת שאכן יוכל להיות לו תוקף חוקי ומשפטי, מומלץ לנסח אותו ביחד עם איש מקצוע מתחום עריכת הדין, לדוגמה. יצירת הסכם שותפות מוגבלת ללא ליווי מקצועי עלולה להוביל לכדי יצירת מסמך שאין לו שום תוקף, ולכן לא ניתן יהיה להשתמש בו במידת הצורך.

מה עושים כאשר לא נחתם הסכם שותפות מוגבלת?

במקרים שבהם לא התקיימה חתימה על הסכם שותפות מוגבלת, ובין הצדדים השותפים עולות כל מיני מחלוקות ואי הסכמות – ניתן יהיה לגשת להליכי יישוב סכסוכים כמו גישור או בוררות לצורך מציאת פתרון הולם לעניין. בכל מקרה, מומלץ להימנע ממצבים כאלו מראש ולהקפיד על חתימת ההסכם בשלב כמה שיותר מוקדם.

שאלות נפוצות

על מנת לייצר הסכם שותפות מוגבלת שאכן יוכל להיות לו תוקף חוקי ומשפטי, מומלץ לנסח אותו ביחד עם איש מקצוע מתחום עריכת הדין – שיוכל לוודא כי ההסכם עונה על הצרכים הרצויים ובעל התוקף הרצוי בהינתן מגוון רחב של תרחישים.

עורך דין לענייני משפחה וירושה מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בדיני משפחה, תכנון עיזבון וירושה. כדאי להתייעץ עם עו"ד משפחה כאשר אתם זקוקים לסיוע בתכנון עיזבון, עריכת צוואה, פתרון סכסוכי ירושה או ייצוג בהליכי גירושין והעניינים הנלווים להם (חלוקת רכוש, מזונות , משמורת וכו').

עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע רבות בגישור ופתרון סכסוכים הקשורים בירושה. הוא ינתח את ההיבטים המשפטיים, ינהל משא ומתן בשמכם, ובמידת הצורך ייצג אתכם בבית המשפט. המטרה שלו היא למצוא פתרון הוגן לסוגיות במחלוקת תוך מזעור עימותים ושמירה על קשרים משפחתיים.

גישור ושיטות יישוב סכסוכים חלופיות מספקות גישה לא אגרסיבית ליישוב סכסוכים בדיני משפחה. הם מעודדים תקשורת פתוחה, שיתוף פעולה ומציאת פתרונות מועילים הדדיים. ניתן ולעיתים מומלץ לבחון את האפשרויות הללו כדי לעזור להגיע לפתרון מחוץ לבית המשפט, לחסוך זמן, כסף ולהפחית עימותים.

מאמרים נוספים מהבלוג שלנו

עורך דין צוואות
מאמרים
עו"ד אברהם הופרט

עלות הסכם ממון – כל מה שצריך לדעת

עלות הסכם ממון יכולה להשתנות באופן משמעותי בהתאם לגורמים שונים כגון סוג המימון, תנאי ההסכם, שיעורי הריבית, העמלות ושאר חיובים הקשורים בהלוואה. הבנת העלות של

קראו עוד »
מאמרים
עו"ד אברהם הופרט

דרכים לביטול צוואה הדדית

ביטול צוואה הדדית הוא הליך משפטי הכולל ביטול צוואה שנוצרה במשותף על ידי שני אנשים או יותר, בדרך כלל בני זוג או שותפים. צוואות הדדיות

קראו עוד »

זה לא הזמן להסס, אני זמין למענך

אשמור על האינטרסים שלך בנחישות ורגישות!