אספקטים של הסכם ממון עבור זוגות בסטטוס ידועים בציבור

המושג ידוע בציבור אינו נובע מחוק ספציפי אלא מוגדר בהגדרות משפטיות שונות הקובעות את עקרון ההכרה בציבור. לפיכך, יש לקבוע מי מתאים כזוג מוכר בעיני החוק. זה יכול להיות עניין מורכב מכיוון שהגדרות שונות ותקדימים משפטיים נכנסים לתמונה. למשל, חיים משותפים במשק בית משותף נחשבים כקריטריון אחד, בעוד שמערכת יחסים קרובה הכרוכה בהיבטים זוגיים ושגרה משותפת, גם ללא ניהול משק בית, עשויה להיחשב כמעידה על הכרה פומבית של שופט. למידע נוסף על זכויותיהם של זוגות ידועים בציבור לחצו כאן.

הסכם ממון ידועים בציבור

אחת מהוראות החוק המסייעות בקביעת זוגות ידועים בציבור מצויה בחוק הירושה, סעיף 55. הוא קובע כי "איש ואישה החיים כמשפחה במשק בית משותף, אך אינם נשואים, יראו כאילו המנוח קבע אותם כיורשים על פי דיני הנישואין, אם בזמן הפטירה המנוח לא היה נשוי לאדם אחר". הוראה זו, לצד אחרות המעניקות זכויות במוסדות ממשלתיים כמו ביטוח לאומי ומס הכנסה, מציעה שגם לזוגות ידועים בציבור יהיה הסכם ממון.

הסכם ממון ידועים בציבור יכול להתייחס לעניינים כמו חלוקת פנסיה, כיסוי ביטוחי, צוואות וחלוקת נכסים, הן מוחשיים והן בלתי מוחשיים. הסכם זה מאפשר לכל אחד מבני הזוג לקבוע הפרדה ברורה בין נכסיו וחובותיו הקיימים מראש, במקרה של פטירתו של אחד מבני הזוג או במקרים בהם יש ירושה מנישואים קודמים. יתרה מכך, הסכם זה יכול לסייע במניעת סכסוכים עתידיים, לרבות מחלוקות על מתנות משמעותיות, מיזמים עסקיים ומזונות ילדים במקרים בהם לבני הזוג יש ילדים משותפים.

מה היתרונות של הסכם ממון עבור ידועים בציבור?

הסכם ממון מעניק לזוגות ידועים בציבור מספר הטבות. ראשית, הוא מגן על עושרם, השקעותיהם ונכסיהם היקרים מפני מחלוקות פוטנציאליות, אתגרים משפטיים או בדיקה ציבורית לא רצויה. שנית, זה עוזר לשמור על הפרטיות, שכן עניינים פיננסיים יכולים להישמר בסודיות באמצעות הסכם פרטי. הדבר מאפשר לאנשי ציבור לשמור על רמה מסוימת של פרטיות ולהימנע מחשיפה מיותרת של ענייניהם הפיננסיים.

מאמרים נוספים מהבלוג שלנו

עורך דין צוואות
מאמרים
עו"ד אברהם הופרט

עלות הסכם ממון – כל מה שצריך לדעת

עלות הסכם ממון יכולה להשתנות באופן משמעותי בהתאם לגורמים שונים כגון סוג המימון, תנאי ההסכם, שיעורי הריבית, העמלות ושאר חיובים הקשורים בהלוואה. הבנת העלות של

קראו עוד »
מאמרים
עו"ד אברהם הופרט

דרכים לביטול צוואה הדדית

ביטול צוואה הדדית הוא הליך משפטי הכולל ביטול צוואה שנוצרה במשותף על ידי שני אנשים או יותר, בדרך כלל בני זוג או שותפים. צוואות הדדיות

קראו עוד »

זה לא הזמן להסס, אני זמין למענך

אשמור על האינטרסים שלך בנחישות ורגישות!